Het Logo

logo

Het ontstaan van mijn logo

Toen ik mijn bedrijf vanuit een WW-uitkering op 17 juli 2006 startte, had ik nog geen logo.
Totdat ik een afbeelding van een duif op de cover van een Reiki magazine zag staan.
Ik voelde mij meteen verbonden met de duif en wist, dit wordt  mijn logo.

 

Waarom een duif als logo?

Duiven vertonen enkele kenmerken waardoor zij sterk afwijken van andere vogels. Ze zijn de enige vogels die hun jongen voeren met kropmelk, een eiwitrijke kaasachtige substantie die in de krop van de duif wordt afgescheiden.
Een andere typische kenmerk van duiven is dat zij – net als zoogdieren – zuigend water drinken.
Een postduif is in staat snel en lang te vliegen. De sierduif biedt gezelligheid. De duif neemt waar, overwint grote afstanden, straalt flexibiliteit, maar ook rust uit. De duif staat internationaal symbool voor vrede, kracht, vrijheid en ruimte.

 

Herkenning

Ik herkende veel van de duif in mezelf met een jeugd van buitengesloten worden en negeren, omdat ik meer een dromerig type was.
Net als de duif heb ik nooit gebaande paden gevolgd. Zo werd ik op mijn 18e moeder en koos ik ervoor mijn dochtertje alleen op te voeden. Op dat moment woonde ik in Suriname totdat mijn vader voorstelde naar Nederland te emigreren. Ik ging toen tijdelijk bij mijn zus wonen.
Hoewel mijn dochtertje door mijn ouders in Suriname werd verzorgd was er veel onbegrip en vooroordeel, met name onder mijn vrouwelijke collega’s omdat ik zo jong moeder was geworden en ook nog eens ongetrouwd was. Ik paste niet in de heersende sociale norm in die tijd: ik was een gevallen vrouw.

Naast vooroordeel was er ook een culturele kloof: ik had constant het gevoel mij te moeten bewijzen om erbij te horen. Het was geen prettige tijd. Anderzijds voelde ik mij getriggerd om het beste uit mezelf naar boven te halen. Mijn doel was financiële onafhankelijkheid en mijn dochtertje naar Nederland over te laten komen, zodra mijn leven stabiel was. Dankzij mijn flexibliteit en het denken in mogelijkheden is het mij ook gelukt.

Kortom: ik zag in de duif een expressie van mezelf terug.

 

Het ontstaan van Difference4you

De naam van mijn bedrijf was eigenlijk al ontstaan in loondienst. Ik had toen een detacheringsbaan als jobcoach. Ik begeleidde voornamelijk jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt vanwege een arbeidsbeperking. Deze jongeren waren bijzonder gemotiveerd om te werken, maar hadden specifieke begeleiding nodig in een begripvolle werkomgeving. Hun motivatie werkte aanstekelijk op mijn creatieve manier van denken. Zo nam ik ze regelmatig mee naar carrièrebeurzen om te leren netwerken en contact te maken met werkgevers. Van tevoren oefenden we altijd hoe ze zich zouden presenteren, maar ik leerde hen ook te dromen en droomde dan met hen mee.

Zo vertelde ik twee jongeren tijdens een bezoek aan een vacaturecafé bij het CWI over mijn droom. Het leek mij wel wat om een bureau te starten dat zich bezighield met advies, training, arbeid en coaching. Op hun vraag of ik al een naam wist, antwoordde ik vol trots: ATAC.
Jongeren kunnen zo ad rem reageren. Ze keken me aan en bulderden van het lachen. “Ik krijg een hartaanval”: zeiden ze in koor. Ze kwamen écht niet meer bij van het lachen 🤣
Ik “gebood” ze toen ter plekke een passende naam te bedenken. Dat vonden ze een geweldig idee.
Ze merkten op dat ik het verschil maak. Voor mijn komst hadden ze nog nooit gehoord van vacaturecafés totdat ik hen meenam naar een dergelijk evenement. Hierdoor ging alles in een stroomversnelling. Ze raakten door mijn inspirerende manier van werken en betrokkenheid weer gemotiveerd. Al pratend kwamen ze op de naam Difference4you. Ik was flabbergasted 😮
Cliënten die zo tevreden waren over mijn coaching dat ze een in a split second een passende naam voor mijn bedrijf bedachten. WAUW.

Difference4you was geboren en dat terwijl ik nog niet wist dat dit over enige tijd echt het geval zou zijn.

 

Wil JIJ hèt verschil maken?

Neem vandaag nog contact op